We współpracy z ICM Uniwersytetu Warszawskiego zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nową wersję popularnego serwisu pogodowego Meteo.pl pod adresem m.meteo.pl. Lizard Media było odpowiedzialne za user experience całości rozwiązania. Dostępna jest również oficjalnie wspierana wersja na smartfony i tablety.

logo-icm-ziel

Serwis meteo.pl, który działa od przeszło 10 lat, jest jedną z najbardziej wiarygodnych prognoz pogody w Polsce. Nawiązaliśmy współpracę z ICM Uniwersytetu Warszawskiego, aby dać coraz większej liczbie użytkowników urządzeń mobilnych, wygodną wersję na smartfony i tablety, a użytkownikom korzystającym z urządzeń tradycyjnych – lepsze user experience i ergonomię użytkowania.

W ramach projektu Lizard Media zrealizowało:

  • stworzenie prototypów – zarówno na wersję desktop jak i mobile,
  • silnik integrujący z obecnym serwisem www.meteo.pl,
  • kilkanaście iteracji (powtórzeń) testów na fiznycznych urządzeniach (Android, iOS, Windows Phone, różne wielkości ekranów, różni producenci, różne rozdzielczości),
  • testy użyteczności (usability) – również w terenie (pobieranie prognozy z GPS za pomocą HTML5 Geolocation API),
  • optymalizację pod dużą liczbę wyświetleń.
Agencja Lizard Media, wychodząc z własną inicjatywą, zaproponowała opracowanie alternatywnej wersji serwisu prognoz pogody meteo.pl prowadzonego przez ICM UW. Głównym założeniem nowego serwisu było ułatwienie korzystania z prognoz na urządzeniach mobilnych, eliminując konieczność instalowania dedykowanej aplikacji. Lizard Media przeanalizowało ruch na istniejącej stronie WWW i zaprojektowało, zaimplementowało oraz wdrożyło nowy serwis pod adresem m.meteo.pl. (…). Serwis działa produkcyjnie, poziom wykorzystania jest stabilny, użytkownicy nie skarżą się na błędy. Całokształt współpracy z Lizard Media oceniamy pozytywnie, doceniając jednocześnie, że agencja wzięła na siebie całość realizacji projektu, również po stronie kosztowej.” – mówi Maciej Filocha, z-ca dyrektora ICM ds. Centrum Nauk Obliczeniowych
Nawiązując współpracę z Uniwersytetem Warszawskim mieliśmy nadzieję na wspólne stworzenie dobrego serwisu, który będzie zgodny z współczesnymi trendami i oczekiwaniami użytkowników. Prognoza pogody, wiarygodna, dostępna mobilnie to bardzo podstawowa rzecz w dzisiejszych czasach. Kluczowym etapem projektu były wieloiteracyjne testy, które pozwoliły nie tylko na wyeliminowanie błędów, ale przede wszystkim na dostosowanie elementów interfejsu do obsługi przez smartfony i tablety. Powstało kilka wersji, które ewoluowały, aby zmaksymalizować User Experience – stąd jesteśmy przekonani, że nasze testy wewnętrzne były kluczowe dla całego projektu.” – mówi Paweł Biliński, UX manager w Lizard Mobile
Sukces już pierwszego dnia
W jeden dzień po oficjalnej premierze link do nowej wersji trafił na portal Wykop.pl. W ciągu kilku godzin awansował na stronę główną, w ciągu kolejnych 24 – zdobył ponad 330 wykopów i dużo pozytywnych komentarzy. W pierwszym tygodniu oficjalnego funkcjonowania liczba odsłon przekroczyła 100 000.
Poniżej prezentujemy zrzuty ekranu z nowej wersji na smartfony i tablety.
Zobacz na: http://m.meteo.pl/
0

4 komentarze

Leave a Reply