Spotkanie specjalistów Magento z terenu Trójmiasta, około 35 uczestników, 5 prelekcji, pyszny catering, wygodna sala, atmosfera do networkingu i gorących dyskusji, losowanie nagród i duża dawka specjalistycznej wiedzy  to w największym skrócie wszystko co za nami.

Wszystkie wykłady były na bardzo wysokim, specjalistycznym poziomie, same konkrety. Dla osób, które na co dzień pracują z Magento to była okazja do zadawania pytań i dyskusji. Magento to specjalistyczna platforma i na terenie trójmiasta niewielu jest takich specjalistów. Chyba nikt z uczestników nie spodziewał się tak wysokiego poziomu prelekcji. Dodatkowo były dobrze dopracowane pod kątem prezentacyjnym, komunikacyjnym. Dużą wartością po programistycznych konkretach była prelekcja z home&you, podczas której eCommerce manager dzielił się szczegółami z działania systemu. Były porównania z PrestaShop oraz konkretne przykłady w oparciu o dane ruchu, sprzedaży etc. ” – mówi Paweł Papke, Tech Lead & Senior Developer w Lizard Media.

Na pierwszy ogień poszedł Kacper Wierzbicki z Divante z tematem: Vue Storefront – Open Source’owe PWA dla Magento2 na bazie Vue.js. Kacper mówił czym jest nowoczesne PWA i dokąd zmierza frontend w eCommerce. Temat okazał się tak nośny, że cały wykład mocno się przedłużył i ostatecznie dalsza dyskusja musiała zostać przeniesiona do kuluarów.

Następny wykład należał do Centurii. Norbert Hęś mówił o optymalizacji wydajności infrastruktury serwerowej pod Magento. Norbert podawał przykłady różnych narzędzi, które zwiększają stabilność i optymalizują procesy w trakcie peaków sprzedaży. Ciekawostką było ujęcie tematu nie od strony backendu, a administratora. Dowiedzieliśmy się jak działa theory of constrains i jakie ma zastosowanie w codziennym życiu eCommercu. Okazuje się, że operacje bazodanowe, cachowanie można znacznie przyspieszyć przy pomocy narzędzi nie ingerując w architekturę systemu, ani serwery.

Maciek Sławik z tematem Asynchronize Your Magento 2 – ReactPHP Can Help You mówił jak przyspieszyć działanie różnych procesów backendowych np. wysyłanie tysięcy maili bez wywoływania błędów z powodu przekroczenia limitu czasu. Maciek demonstrował przykłady live uruchamiając konkretne fragmenty kodu.

Paweł Papke opowiadał o Service Contracts w Magento2: przepis na zdrowy development. Jak sam to podsumował: “moja prelekcja była krótka i filozoficzna”. Brzmi ogólnie, a de facto były konkrety na temat tego jakie szczegóły w modułach Magento powinny być widoczne, a jakie ukryte. Co powinno należeć do kodu zewnętrznego i jak kontrolować zmiany. To wykład na temat dobrych praktyk, standardów pracy z Magento oraz rozwiązywaniu najczęstszych problemów.

Na deser wystąpił nasz klient home&you reprezentowany przez Marcina Gańskiego, który opowiedział jak to wygląda ze strony sklepu. home&you nie tylko ma duży ruch klientów do testowania najnowszych rozwiązań, ale do niedawna korzystał z platformy PrestaShop i ma porównanie obu systemów na świeżo. Uczestnicy podkreślali szczególnie, że przykłady były ilustrowane konkretnymi danymi ruchu, sprzedaży, peaków etc. danymi, które najczęściej są ukrywane przez e-sklepy w czasie otwartych spotkań.

Po wykładach nastąpiły losowania nagród oraz networking, który potrwał do 21.

W ankietach ewaluacyjnych spotkania prawie wszyscy uczestnicy dali najwyższe noty we wszystkich kategoriach i wszystkim wykładom. To dosyć niespotykana sytuacja i bardzo miła niespodzianka.

Okazało się, że taka skala wydarzenia, czyli około 30 uczestników, bardzo dobrze wpłynęła na rozmowy wszystkich ze wszystkimi. Nie tworzyły się grupki i podgrupki znajomych, tylko z tego co zaobserwowałem każdy z uczestników mógł powiedzieć coś od siebie, przedstawił się, nie był anonimowy. W dodatku większość osób, które przyszły na spotkanie widziały się gdzieś lub nawet pracowały w poprzednich firmach, a więc była to okazja do odświeżenia kontaktu, bardzo cenne i sympatyczne.” skomentował Paweł Papke.

Podczas całej sesji panowała atmosfera pełnego skupienia. Ludzie zadawali masę pytań, a potem jeszcze rozmawiali w czasie przerwy. Losowanie nagród również wzbudziło fajne emocje. Sesja zakończyła się networkingiem, który gdyby nie póżna godzina wieczorna, mógłby potrwać jeszcze bardzo długo.” – mówi Brygida Gołębiewska, specjalistka HR w Lizard Media.

Magento3City odbyło się w Inkubatorze STARTER, CRAZY ROOM ul. Lęborska 3b, w Gdańsku.

Organizatorem było Lizard Media, a partnerami firmy: Divante, Centuria, NobleProg. Wśród prelegentów zobaczyliśmy doświadczonych fachowców, praktyków.

Było mięso, case’y i konkrety. Na uczestników czekała spora dawka praktycznej wiedzy, super atmosfera i wartościowe upominki. No i oczywiście, musimy to powtórzyć.” – mówi Paweł Biliński, CTO oraz współwaściciel Lizard Media.

0