Nowy sklep internetowy w oparciu o Magento2, zaawansowana migracja danych, architektura wieloserwerowa i serwis w modelu SLA to w największym skrócie wszystko to nad czym pracowaliśmy przez ostatnie kilka miesięcy dla home&you.

home&you to lider branży home & decoration w Polsce. Od ponad 20 lat zajmuje się importem i dystrybucją artykułów wyposażenia wnętrz. W tej chwili home&you posiada ponad 130 salonów sprzedaży w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. Firma zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin m.in.: grafików, projektantów, kontrolerów jakości i visual merchandiserów. Marka home&you istnieje od 2006 roku, a 7 lat później zostaje uruchomiony sklep online. Dla nawiązywania kontaktu z dostawcami oraz bieżącej kontroli jakości firma prowadzi biuro w Szanghaju.

home&you postawiło na Magento2 jako platformę, która pozwoli na szybkie skalowanie i przygotuje e-sklep na coraz większe zainteresowanie zakupami online. Silnik został opracowany w sposób pozwalający na maksymalną optymalizację procesów biznesowych, warstwa wizualna sklepu ma ułatwiać użytkownikom nawigację, szybkie wyszukiwanie produktów i zwiększanie ich satysfakcji z zakupów.

Zakres współpracy z Lizard Media:

  • projektowanie User Experience oraz graficzne,
  • modelowanie wymagań biznesowych i procesów z użyciem BPMN,
  • consulting trendów eCommerce,
  • parametryzację, customizację i wdrożenie Magento2,
  • optymalizację backendu i wdrożenie w architekturze wieloserwerowej,
  • integracje Magento2 z zewnętrznymi systemami,
  • przeprowadzenie wdrożenia i migracje danych z platformy PrestaShop,
  • zapewnienie serwisu w modelu SLA i ciągłego rozwoju z dedykowanym interdyscyplinarnym zespołem.

Wyzwania dla zespołu w ramach dostarczania Magento2 obejmowały:

  • zaprojektowanie interfejsu sklepu dostosowanego do wymagań grupy docelowej,
  • stworzenie produktu MVP w ciągu zaledwie 6 miesięcy,
  • integracja z zupełnie customowym systemem ERP zaprojektowana do obsługi dużej liczby zamówień (system kolejkowania),
  • obsługa wysokich peaków ruchu już w pierwszych godzinach wdrożenia przygotowanie na okres świąteczny,
  • migracja bazy produktowej, klientów i adresów z poprzedniej platformy (PrestaShop),
  • utrzymanie wysokiego pokrycia kodu testami mimo krótkiego terminu.

„Nowy sklep home&you to kolejny sukces naszych zespołów. Co ciekawe samo wdrożenie przebiegło zupełnie bezproblemowo mimo, że migracja baz produktowych, klientów, haseł i adresów przeprowadzona była z innej platformy (PrestaShop).” – mówi Maciej Sławik, Tech lead & Senior Magento developer.

„Cały projekt został wykonany z wykorzystaniem podejścia MVP, czyli Minimum Viable Product, co oznacza, że w pierwszej wersji obsługuje podstawowe funkcje niezbędne do funkcjonowania sklepu, a w następnych etapach można je rozbudowywać bez potrzeby zmian w architekturze, systemie. Ta metodyka budowania zaawansowanych produktów daje olbrzymie korzyści klientom w postaci niższych kosztów i krótszych czasów uruchomienia sklepu, a teamom, developerom ponieważ na efekty swojej pracy nie muszą czekać bardzo długo.” – tłumaczy Paweł Biliński, CTO oraz współzałożyciel Lizard Media.

Przeczytaj całe case study

Zobacz online

0