Równoległa sprzedaż na wszystkich kanałach (ang. omnichannel) to marzenie każdej firmy. Nie wszyscy jednak potrafią wdrożyć pełną obsługę klienta, serwis i reklamacje na każdej płaszczyźnie.

OMNICHANNEL

OMNICHANNEL

Wielokanałowość sprzedaży, w dzisiejszych czasach, wydaje być się czymś oczywistym dla większości osób związanych z eCommerce. Mimo to na każdym kroku możemy się przekonać, że posiadanie sklepu internetowego, w którym klient ma takie same możliwości jak w sklepie stacjonarnym, jest raczej rzadkością niż regułą.

  • Jednym z podstawowych błędów popełnianych w sprzedaży wielokanałowej jest brak spójności promocji, asortymentu, czy nawet cen pomiędzy kanałami – tłumaczy Paweł Biliński, UX manager w Lizard Media.

Samo prowadzenie sprzedaży na kilku kanałach nie sprawia, że firma wpisuje się w charakterystykę omnichannel. Żeby spełniać wymagania wielokanałowej sprzedaży trzeba by podjąć działania, które będą miały na celu doprowadzenie do swoistej symbiozy między kanałami sprzedaży. Klient internetowy powinien mieć takie same możliwości, jak klient stacjonarny w zakresie usługi, którą oferuje dana firma. Przykładem takich działań będzie niewątpliwie Buy Online Return In Store  czy Click&Collect (zachęcenie do odbioru osobistego).

Jeśli interesują Was tematy wielokanałowej sprzedaży – bądźcie na bieżąco z lizardowym blogiem. Już niedługo pokażemy Wam nasze realizacje i pomysły na omnichannel.

Stay tuned.

0