Choć brzmi skromnie to wdrożenie objęło stworzenie zupełnie nowej strony korporacyjnej w wersji RWD wraz z centralną bazą produktów i informacji o obiektach zrealizowanych w systemach Aluprof S.A. Stworzony został również nowy Katalog dla Architektów oraz szereg funkcjonalności ułatwiających komunikację oraz współpracę Aluprof S.A. ze swoimi klientami i partnerami biznesowymi. Nowy serwis internetowy dostępny jest dla 100 krajów w 10 wersjach językowych.

Przypomnijmy. Aluprof S.A. należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty S.A. Firma jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie, posiada swoje oddziały w wielu krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. Dzięki ponad 60 letniemu doświadczeniu firma Aluprof S.A. posiada ponad 1300 stałych klientów, a roczne przychody ze sprzedaży przekraczają 266 mln EUR. Eksport stanowi około 40% ogólnej sprzedaży. Firma zatrudnia ponad 2200 pracowników.

Cele biznesowe obejmowały:

  • stworzenie nowoczesnego serwisu internetowego z wykorzystaniem aktualnych standardów i rozwiązań webowych.
  • możliwość personalizowania treści dla różnych grup klientów
  • przebudowanie formy prezentacji informacji o firmie oraz o ofercie Aluprof
  • możliwość tworzenie w ramach jednego systemu zarządzania treścią indywidualnych wersji dla różnych krajów i wersji językowych.

Zakres wdrożenia to:

  • możliwość personalizowania wyglądu oraz informacji na stronie w zależności od wybranego kraju (strona dostępna dla 100 krajów) oraz języka (strona dostępna w 10 wersjach językowych)
  • dopracowana wersja RWD
  • przemodelowanie wyglądu oraz funkcjonalności stron informacyjnych oraz produktowych (więcej informacji przedstawionych w atrakcyjnej formie)
  • stworzenie osobnych działów dla różnych typów klientów Aluprof: Producenci, Architekci, Klienci indywidualni oraz klienci zainteresowani ofertą w zakresie bram, rolet oraz moskitier Aluprof).
  • przyłączenie osobnego do tej pory Katalogu dla Architektów wraz z generatorem plików PDF do nowej strony oraz stworzenie jego wersji RWD
  • przygotowanie centralnej bazy informacji o produktach Aluprof oraz obiektach zrealizowanych z wyk. systemów Aluprof, które wykorzystywane będą w kolejnych serwisach i aplikacjach Aluprof
  • stworzenie nowego modułu prezentacji obiektów zrealizowanych z wyk. systemów Aluprof wraz z wyszukiwarką oraz podglądem na mapie świata.
  • nowy moduł szkoleń Aluprof

– Prace nad projektem począwszy od pierwszych rozmów z klientem aż do finałowego wdrożenia trwały około roku – mówi Marcin Wieczorek,  Lizard Media.

– Projekt tworzył 7-osobowy zespół, w skład którego wchodzili: analityk, manager projektu, grafik, programiści backend i frontend, tester oraz zewnętrzni konsultanci SEO. Prace nad stroną oraz współpraca z klientem przebiegały spokojnie i bez znaczących zwrotów akcji. Konsekwentnie zmotywowani zadaniem oraz wymagającymi wytycznymi klienta doprowadziliśmy do wdrożenia w ostatnim kwartale 2018 roku. Nowy serwis ALUPROF to aktualnie atrakcyjnie wyglądający, mocno rozbudowany system, dający wiele możliwości modyfikacji oraz personalizacji wyglądu i treści dla różnych grup odbiorców, krajów oraz wersji językowych – dodaje Marcin Wieczorek.

www.aluprof.eu

0