To było ważne wydarzenie dla wszystkich prowadzących eCommerce na Podbeskidziu. “Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? – to hasło przewodnie kolejnego spotkania zorganizowanego przez Fundację Startup Podbeskidzie oraz Agencję Rozwoju Regionalnego SA w Bielsku-Białej. Jednym z czterech prelegentów był Michał Koczur z Lizard Media.

Michał Koczur na Startup Europe w Bielsku-Białej

Michał Koczur na Startup Europe w Bielsku-Białej

Bielsko kolebką niesamowitych startupów?
– Startupy wciąż nie są tak popularne na Podbeskidziu jak byśmy chcieli, ale wiemy, że coraz więcej ich powstaje – mówi organizator spotkania Tomasz Pasko ze Startup Podbeskidzie Camp.
– Fajne jest to, że mamy już w Bielsku parę osób, które przeszły drogę startupu i są już prężnie rozwijającymi się firmami – jak Versum, Whitepress, czy SentiOne. Startupy to głównie domena młodych ludzi, którzy mają głowy pełne pomysłów i kreatywne podejście do ich realizacji. Na pewno łatwiej jest robić startup, mając dobre zaplecze finansowe, ale jak pokazują przykłady z naszego własnego podwórka – pieniądze nie są niezbędne – dodaje Tomasz Pasko.

Prelegentami tej edycji byli eksperci w zakresie e-commerce, którzy pokazali jak działać by biznes online rozwijał się, a sprzedaż poszła w górę. Wskazali trendy i aktualne problemy sprzedaży internetowej. Oprócz sporej dawki wiedzy był oczywiście czas na networking.

– Temat jest na tyle szeroki, że pomoże i tym mniejszym i większym przedsiębiorcom. Analiza kohortowa to coś, co raczej nie sprawdzi się w sklepie z małym ruchem, ale budowanie marki już w zupełności tak. Daliśmy dawkę wiedzy zarówno dużym graczom, ale też osobom, które budują swoje eCommerce’owe marki od podstaw. Temat handlu internetowego jest tak popularny, że już planujemy kolejne spotkania o e-commerce – mówi Tomasz Pasko.

– Podbeskidzie jest nie tylko kolebką bardzo udanych eCommercowych startupów, ale także agencji specjalizujących się w budowaniu i optymalizacji sklepów internetowych – mówi Michał Koczur, dyrektor operacyjny bielskiej spółki Lizard Media.
– Na spotkaniu opowiadałem jak nasi klienci, duże eCommerce’y takie jak home&you, Tous, Organique, czy Martes Sport zabezpieczają zasoby mocy, przepustowości swoich sklepów, aby zabezpieczyć przed awariami w peakach i kumulacjach ruchu. Myślę, że wszystkim uczestnikom spotkania daliśmy bardzo mocny impuls do rozwoju – dodaje Michał Koczur, jeden z prelegentów.

Agenda obejmowała:
Sergey Butko – dyrektor marketingu i współzałożyciel firmy CallPage: „Analiza kohortowa i LTV – jak zaplanować działania marketingowe Twojego sklepu internetowego”
Marta Trojak – kierownik ds. e-commerce w Obsessive lingerie PL: „Spójna i wyrazista komunikacja sposobem na wyrażenie marki i budowę relacji z klientami e-commerce
Piotr Kwinta – gamechanger w Harbingers: „10 rad jak podnieść przychody e-commerce bez wydawania fortuny.”
Michał Koczur – COO w Lizard Media: „Jak maksymalizować zysk z większego ruchu w naszym e-commerce”

Relacja z wydarzenia tu: https://www.youtube.com/watch?v=5tbW-5x2Nro&feature=youtu.be&t=173

0