Utrzymanie ciągłości działania sklepu, aplikacji lub serwisu internetowego to kluczowy element do budowania pozytywnego wizerunku i zachowania wysokiego User Experience. Dlatego w poniższym tekście dzielimy się, w jaki sposób w Lizard Media dbamy o monitoring i bezpieczeństwo wdrożonych platform.

Monitoring

Wdrożenie. I co dalej?

Każde wdrożenie to moment,  w którym trzeba zadbać o bardzo wiele elementów. W jaki sposób zapewniamy jakość na tym polu?

  • Przed każdym wdrożeniem wykonujemy wewnętrzne checklisty (listy kontrolne). Z wdrożenia na wdrożenie są uzupełniane o nowe wnioski, które należy zweryfikować przed wypuszczeniem projektu w świat.
  • Na bieżąco monitorujemy przez pierwszy miesiąc działania platformy obciążenie infrastruktury. W razie ewentualnych problemów – reagujemy optymalizując parametry usług. Oczywiście przez cały czas trwania umowy SLA monitorujemy obciążenie, jednak pierwszy miesiąc jest kluczowy ze względu na konieczność optymalizacji usług serwerowych.
  • Włączamy stały monitoring usług. Każdy potencjalny problem jest wykrywany przez system monitoringu, administratorzy otrzymują powiadomienie i mogą zażegnać problem przed jego eskalacją.
  • Obserwujemy ruch. Każde nowe wdrożenie to nowy ruch, kampania promocyjna. Dlatego należy bezwzględnie badać obciążenie serwerów, aby zapewnić User Experience nowym użytkownikom.

Monitoring? W jaki sposób?

Korzystamy tylko ze sprawdzonych narzędzi do monitoringu usług. Tylko odpowiednia konfiguracja serwerów, usług, monitoringu i – co najważniejsze – testy monitoringu, dają pewność o stabilnym działaniu systemów. Narzędzia, które wykorzystujemy w codziennej pracy to Nagios, Pingdom, Nessus i wiele innych. Ważne jest, aby na każdy alarm móc szybko zareagować, dlatego członkowie zespołu wdrożeniowego otrzymują stosowne powiadomienia, budują bazę wiedzy dotyczącą typowych problemów.

Dlaczego to takie ważne?

Jesteśmy przekonani, że stały monitoring wdrożeń to krok do zadowolenia klienta i zwrotu z inwestycji. Jesteśmy w stanie zapewnić bardzo wyśrubowane parametry utrzymania usług (SLA). W związku z tym, że dostarczamy naszym Klientom infrastrukturę serwerową – czujemy, że w naszym obowiązku jest dbanie o ciągłość działania, w sposób maksymalnie transparentny.” – Paweł Biliński, UX Manager w Lizard Media.

Realne korzyści z monitoringu usług to:

  • User Experience. To nie tylko świetne projekty i usability. Bez szybkości i ciągłości działania User Experience nie istnieje!
  • Pewność ciągłości działania biznesu. Żaden z klientów, który korzysta z monitoringu usług i hostingu w Lizard Media, nie ponosi ryzyka przerwy w działaniu wdrożonej platformy.
  • Weryfikacja jakości hostingu. Na żądanie dostarczamy raporty za dowolny okres. O wszelkich planowanych przerwach powiadamiamy kilka dni wcześniej. Nocne wdrożenia i reakcje są dla nas oczywistym standardem.
  • Zwrot z inwestycji. Wdrożony sklep czy aplikacja internetowa powinny działać. Po prostu.
0