O tym, że zespół Facebooka lubi robić update’y bez zapowiedzi wiemy bardzo dobrze. Dzisiaj, firma mająca swoją siedzibę w Menlo Park w Kaliforni, uraczyła właścicieli fanpage’y zupełnie nowym wyglądem.

lizarfp

 

Na gorąco, nowe zmiany, komentuje nasz UX designer – Lech Pastwa:

„Koniec z zabawami kompozycyjnymi opartymi na dopasowywaniu cover photo do zdjęcia profilowego. Z jednej strony grafikom odpadanie trochę pracy, natomiast sam design fanpage’a trochę zubożeje. Brandy, które korzystały z tego w swojej komunikacji, będą musiały szybko sobie z tym poradzić, żeby nie wyjść na „zacofane”. – podkreśla Lech.

„Widzimy, że Facebook postanowił położyć bardzo mocno akcent na Call To Action. Bardzo ciekawą opcją wydaje się być możliwość edytowania CTA, które można zdefiniować zależnie od potrzeb danej firmy.”

cta

„Większy dostęp do menu po lewej stronie prawdopodobnie sprawi, że dla wielu użytkowników dopiero teraz będzie ono w ogóle dostrzegalne.

Co do samej widoczności elementów to, na pierwszy rzut oka, widzimy zdecydowane powiększenie “gwiazdkowej” noty strony, co powinno poskutkować większym sugerowaniem się wspomnianą oceną przez użytkownika. Uwidoczniona została też wyszukiwarka wewnętrzna dla treści zawartych na fanpage’u – jeśli chodzi o jej działanie, sam jestem pozytywnie zaskoczony.” – dodaje Lech.

Gorąca dyskusja na forach związanych z e-marketingiem świadczy, że prawdopodobnie minie trochę czasu zanim „Social Media Ninjas” przyzwyczają się do wyglądu oraz funkcjonalności nowego fanpage’a. Według nas pod względem UX wszystko się zgadza. Czekamy na Wasze komentarze i odczucia!

1